Open your eyes and heart....

Open your eyes and heart....
All because of Allah s.w.t

Saturday, August 28, 2010

KEKUATAN YG DIPINJAM ALLAH..

Assalamualaikum..Alhamdullilah,syukur pd Nya dgn izin dan rahmatNya saya masih bernafas dan bersama2 dgn org2 yg saya sayangi..Ya Allah,terima kasih atas kekuatan yg Kau pinjamkn kepadaku..Aku adalah hamba yg lemah..terlalu lemah dan hy pd Engkau,hambaMu ini berharap dan memohon pertolongan..
Hati,
apa sebenarnya yg kau rasa? bila melihat sesuatu yg mengugat mu..hampir musnah benteng kesabaran yg terbina bila melihatnya..namun,kepada Allah jua dipohon supaya bisikan jahat itu pergi..hampir tercalar hati yg sudah makin sembuh itu..bersyukur jua pd Allah,kerana mengirimkan sahabat2 yg mampu mengubat sedikit hati ini..hati,tabah lah..sesunguhnya Allah menguji mu kerana kau mengatakan kau beriman kepadaNya..segala puji bg Allah,kerana kecelaruan mu hy sebentar..kamu stabil bila teringat kata2 Nya..: Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; (Al-Baqarah:45) terasa tenang bila membaca surat cinta drNya..sungguh,janjiNya sgt benar..dgn mengingati Allah,jiwa akan menjadi tenang..

Bibir, terima kasih kerana mampu tersenyum dan tertawa ketika hati bingung mentafsir keadaannya.. masih mampu tersenyum ikhlas kerana mereka semua sahabat yg disayangi kerana Allah..mereka didahului kn sebaik mungkin..

Hari semalam,
pergilah kamu dgn duka dan air mata yg sudah mengalir..insyaAllah,hari ini tiada lagi air mata utk mu..kamu bukan yg hak bg diri ku.. kamu adalah sesuatu yg belum pasti..biarkan sejarah dulu terkubur dgn kemasnya..binalah masa depan dgn langkah yg teguh dan berimanlah kepadaNya..andai ditakdirkan aku bertemu dgn mu wahai hari semalam,aku harap kamu sudah menjadi hari ini utk ku..yg lepas,biarkan ia terbang bebas..aku akan menjalani hari ini dgn rs syukur dan redha..sungguh,Tuhanku dan Tuhanmu(Allah SWT) sgt dekat dgn kita..

wahai diri ku yg dicipta oleh Allah..
masih terlalu byk tugas dan tgjwb mu..sedarlah diri..jgn dilalaikan dgn sesuatu yg tidak pasti..ingat lah kata2 tuhan mu...
Wahai sekalian manusia! Beribadatlah kepada Tuhan kamu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu (menjadi orang-orang yang) bertaqwa.
perkuatkan diri mu dgn ilmu dan amalkan lah.. binalah kekuatan dan kesabaran utk menempuh kehidupan dunia yg sgt byk dugaannya.beribadatlah kepadaNya dan binalah ketaqwaan kpdNya..sesungguhnnya Allah amat Penyayang kpd hamba2Nya..berdoalah kepadaNya..setiap saat setiap detik..tidak pernah kamu rugi kerana kebergantungan mutlak tetap pd DIA..

No comments:

Post a Comment