Open your eyes and heart....

Open your eyes and heart....
All because of Allah s.w.t

Sunday, August 15, 2010

hidupku..

Bissmillahirahmanirrahim..
Alhamdullilah,5 Ramadhan hampir menutup tirai nya..insyaAllah,esok 6 Ramadhan akn tiba menjenguk hari makhluk bergelar insan..YA Allah,sepanjang diri ni berada di rumah setelah menamatkan pengajian ku di taman ilmu USM,terlalu banyak yg menguji kesabaran..masih terlalu nipis kesabaran ku Ya Allah.perlu ditebalkan lagi..namun diri ini sudah mudah utk tersenyum apabila sabar ku dicabar..Alhamdullilah,syukur dgn tarbiah yg Allah berikan beberapa bulan sebelum ni.mmg sakit,tp sekarang hati ini lebih tenang dan matang menilai kehidupan..sudah makin jelas jalan pulangku menuju Mu..
sebenarnya terlalu banyak yg ingin saya garap kali ni..namun cukuplah saya katakan saya sangat bersyukur dgn apa yg Allah berikan..5 Ogos 2010, tarikh istimewa utk pengajian saya..MAJLIS KONVOKESYEN USM..di anugerahkan ijazah sarjana muda sains Gunaan..Alhamdullillah..terukir senyuman puas di wajah kedua ibubapa saya dan opah..hampir menitik air mata terharu..gembira teramat,namun hati ade sedikit kecewa..namun biarkn ia menjadi rahsia hati.saya yakin dgn ape yg Allah berikan itu yg TERBAIK.tiada lagi duka dihati,cuma doa mengiringi insan itu..moga kamu bahagia..(^_^) terima kasih sgt2 buat sahabat2 yg mengizinkan saya menumpang di bilik..syg kalian..bazilah,mai,hanis,bella dan fatin,,kalian BEST!!! heee..
buat sahabat2 seperjuangku yg bergraduasi,tahniah kalian..moga persahabatan kita akan kekal hgga ke syurga..amin..


hari2 selepas graduasi diteruskan dirumah..bercuti bersama keluarga di cameron higlands..actually nak pi bagi baju2 lama kt org2 asli.bercuti sambil beramal..(^_^)
suasana yg sangat sejuk dan nyaman..subhanAllah,sgt cantik kawasan pergunungan tu.Allah menciptakan bumi sgt cantik..bersyukurlah wahai manusia..nikmat Allah manakah yg kamu dustakan??


Dan pagi2 Ramadhan,selepas sahur dan solat subuh,part time bermula..saya berkerja dgn mak cik..membantu beliau masak utk jualan di bazar Ramadhan.dan pengalaman baru bagi saya adalah menganyam ketupat palas..heee..best3..
ni ketupat palas saya yg pertama..heeee..


alhamdullillah..hari2 yg berlalu terisi dgn perkara berfaedah dan ilmiah..hati dan badan bersatu utk menunaikn tgjwb terbesar..cuba menjadi hamba Nya yg bertaqwa.bercucuk tanam di laman rumah,belajar memasak,mengemas rumah,membaca pelbagai aspek,mengaji dan tadabbur quran..setiap hari diri ini belajar..Allah mengajar kita dgn setiap perkara yg kite lihat,dengar dan buat..bukalah mata hati kamu,pasti kamu akn terlihat hikmah dan pengajaran yg sedang Allah ajar..kutiplah lah ia sebagai bekalan di akhirat sana..moga kita sentiasa di bawah rahmat dan perlindunganNya..
moga ketemu lagi..assalamualaikum.. =)

No comments:

Post a Comment