Open your eyes and heart....

Open your eyes and heart....
All because of Allah s.w.t

Saturday, September 11, 2010

1 syawal= titik awal membina masa hadapan..

Assalamualaikum..alhamdullilah,masih diberi kesempatan menaip isi hati ni...1 syawal menjelma lagi,Ramadhan melabuh tirainya..dan tarikh ini memberi makna dlm hidup saya kerana pd hari ni sy melepaskn masa lepas saya dgn lapang dada..Allah berbicara dgn sy..da lama sebenarnya..cm pg tadi hati sy dpt penjelasan yg sgtttt jelas...selama hari ni hati ini terase kehilangan sesuatu...rupa2 nya ia sgt merindui Tuhan nya...bukan cinta manusia yg dikejar...cinta atra insan hy wasilah..dan matlamat nya adalah REDHA ALLAH... itu jawapan pd persoalan2 sebelum ni..hari ini,langkah diteruskan dgn tabah bersama keyakinan dan kekuatan yg dipinjam dr Allah...saya sedar, masih byk ujian demi ujian yg akn mendatang dan masih panjang perjalanan nya..tp x pa..insyaAllah,saya akan mampu melaluinya..kepada Allah jua saya bergantung harap...

hati pernah bertanya...dia kah insan itu? jawapan nya tak pasti...so,kenapa mahu bersedih dan menunggu dia?? banyak sgt kah masa mu utk berfikir ttg yg ghaib? tak percaya kah kamu dgn janji tuhan mu?? kenapa berharap pd manusia sedangkan mereka pun berharap pd Pencipta kita??tak malu kah kamu menyerah cinta kpd bukan yg berhak?? tak malu kah kamu utk mengulangi kesilapan dahulu??? erk..terkedu lidah nk menjawab...benar,sakit pd awal nya..insyaAllah,lihat lah nant..kepahitan ini akn ditukar menjadi manis jika di sulam dgn rs redha,sabar dan bergantung penuh hy pd Allah.. Allah tidak akan berbuat apa2 kepada insan yg berhajat mengubah hidupnya,hanya bila insan itu berusaha, maka Allah akn menurunkna pertolongan Nya..

perbaiki diri mu,dan sentiasa lah berusaha utk menjadi hamba Allah yg bertaqwa dan memelihara iman..utamakan yg utama..tanggungjawab mu sebagai muslimah sejati,anak,kakak dan insan..biar kan kisah silam itu pergi..jgn di kenang lagi kerana yg telah pergi akn tetap pergi..hanya ketentuan Allah yg dpt menemukan kembali..kesusahan yg melanda pasti ada hikmah tersedia..la tahzan..Tuhan mu sgt adil dan Bijaksana..

"Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya).

Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."

(Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)


percaya lah kamu dgn janji tuhanmu..

No comments:

Post a Comment